Meklēt šajā emuārā

2014/02/07

Sabiedriskais transports un citi zvēri.

Honkongā sabiedriskā transporta sistēma ir viena no labākajām pasaulē. Īsā laika posmā iespējams nokļūt no punkta A uz punktu B.
Atzīšos godīgi, ar sabiedrisko transportu LV es nebiju braukusi 8 gadus, mana pārvietošanās aprobežojās ar mašīnas izbraukšanu no garāžas un aizbraukšanu uz vajadzīgo vietu :) Te man cita pārvietošanās veida kā sabiedriskais transports nav. Honkongā eksistē gan tramvajs ( HK salā), prāmis ( starp HK sala un Kowloon, starp HK salu un attālākām salām, Turbojet ( ātrgaitas laiva) kura kursē uz Macau. Autobusi un mini busi ( mikriņi) un MTR( metro). Ikdienā es lietoju autobusu un metro. Autobusa lietošanā es neko grūtu nesaskatu, jāņem vērā tikai ja nav Octopus Card( par šo zvēru mazliet vēlāk) vajadzīga precīza skaidra nauda centos, lai varētu nopirkt biļeti. Precīza, jo biļešu automāts atlikumu neizdod. Ar metro jau ir grūtāk:) Vispirms jāsaprot uz kurieni gribi braukt, kurā pieturā jākāpj ārā un no kuras izejas jāiet ārā. Diezgan sarežģīti priekš latvieša kuram Latvijā metro nav. Pirmo laiku arī neizsaka neko tādi nosaukumi kā Hung Hom, Kowloon Tong vai Lok Fu (
 pieturu nosaukumi).
Tātad eksistē atkal zaļa, zila, sarkana, oranža, lillā, rozā un brūna līnija. Vai es būtu kādu krāsu aizmirsusi? Man atkal šādos gadījumos palīdz mans labākais draugs viedtālrunis ar aplikāciju HK MTR. Ievadu stacijas sākumpunktu un ja zinu beigu staciju, ja nezinu tad objektu (veikalu vai muzeju uz kuru dodos) un podziņu, lai aprēķina laiku kuru pavadīšu ceļā, pārsēšanos citā līnijā, kurā izejā jāiet āra utt. Ticiet man, bez šīs aplikācijas es varbūt kaut kur pa pazemi tā arī klīstu:D 
Octupus Card ir maza plastikāta kartiņa, kura ne tikai atvieglo pārvietošanos sab.tr. (elektroniska e-bilete, kuru metro stacijās automātos var viegli papildināt), var norēķināties veikalos kā Circle K, dažās ātro uzkodu veikalos, MC, lielveikalos vai piezvanīt telefonu būdiņās. Es piem. bez šīs kartes netieku mājās, jo durvju kods un lifta stāvs ir iekodēts tajā.




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...