Meklēt šajā emuārā

2014/02/15

No domestic helper?

Dzīvojot HK agri vai vēlu sastopies ar jautājumu par " meidām". Kas tās tādas? Meidas jeb foreign domestic helpers sauc mājkalpotājas, bet izņēmums ir tāds, ka viņas dzīvo pie darba devēja mājās. Mūsu dzīvoklī ir arī atsevišķa telpa ( mazāka par vismazāko wc kādu varat iedomāties) mājkalpotājai. Ja viņa dzīvotu pie mums, tad šī istaba skaitās tīrais luksus,  jo daudzi ķīnieši pārbūvē tualetes telpas ( atdalot ar starpsienu) un ierīko tur viņai istabu. Vai ir dzirdēti vēl trakāki gadījumi, kad liek virtuvē uz flīzēm uz matrača gulēt. 
Tātad, ja esat nolēmuši nolīgt mājkalpotāju, jums jābūt HK rezidentam ar ienākumiem ne mazākiem kā 15.000 HK$ mēnesī, jānoslēdz līgums uz diviem gadiem, jāmaksā alga ne mazāka kā 4,010 HK $ mēnesī, jāapdrošina, jānodrošina ar ēdamo, ja neatļaujat ēst savu ēdamo, tad papildus jāizsniedz 920 HK$ mēnesī par ēdamo. Svētdienas ir brīvdienas un 1x gadā atvaļinājums. :)
Es Latvijā tiku pati ar visu galā un šeit atbraucot pat neapsvēru iespēju pieņemt un dzīvot ar svešu cilvēku kopā. Bet ziniet, pēc n-tā jautājuma, no ķīnietēm (parasti es viņas satieku skolas pagalmā, kad gaidu bērnus no skolas) kā tad man iet un ko es daru (vispār ziņkārība ir liela:)) un pastāstot ko es visu dienu daru, ka tīru māju, gatavoju ēst un ar bērniem vakarā vēl lieku puzles. Parasti ar lielu sāpju izteiksmi sejā, :"No domestic helper?" :D  Un palasot forumus no ārzemniecēm, ko lai iesāk, jāatgriežās mājās un domestic helpers jāatstāj HK. Pašām jātīra, jāgludina, jāpieskata vēl bērni. Nu tiešām traki! Vai tad es sliktāka? Arī es būtu pelnijusi lupatu likt nost un pievērsties garīgām lietām, sevis meklēšanai, izzināšanai. Tad nu sāku pētīt sludinājumus, izvēle ir starp filipīnietēm (vispopulārākās), indonēzietēm, malaizietēm, šrilankietēm, precētas, neprecētas, vecas, jaunas. Gudrāks nepaliksi, sāku vērot uz ielas, viņu uzvedību, autobusā kādas izskatās, cik tīras. Un ziniet, lai es viņas ielaistu savās mājās, ļautu gludināt drēbes, gatavot ēst vai pieskatīt savus bērnus. Nu nē! Kāpēc? Pirmkart, pilnigi svešs cilveks. Talak - man nav pārliecības par viņu tīrību, ja cilvēks var sēdēt visu dienu uz ielas ( svētdienās, savās brīvdienās viņas parasti dodās uz savām pulcēšanās vietām) ēst, dzert, dejot, parunaties un pēc tam nākt uz mājām un ķerties pie ēst gatavošanas, mājas tīrīšanas..... Visur ir izņēmumi un es ticu, ka arī ir kāda meida, kas ir ļoti tīrīga, kārtīga un rokas mazgā biežāk kā es, bet kamēr es tādu nezinu, tad grīdu mazgāju ar prieku un ķīnietēm es varu tikai teikt "Ah, you dear. You have a domestic helper :) 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...