Meklēt šajā emuārā

2018/05/28

Grupas, aplikācijas, kuras var noderēt uzsākot dzīvi Honkongā!

Pats pārcelšanās process jau pats par sevi nav viegls un tādēļ šoreiz dalīšos ar aplikācijām, facebook grupām, kuras pati es lasu, meklēju atbildes, kad nezinu, kur ko nopirkt vai kur aizceļot.

Hong Kong moms (facebook)
Man skiet, nav tādu cilvēku, kuri Honkongā nezina HK moms grupu. Grupa,kurā varat uzdod jautājumus sākot no, kur iegādāties balonus Honkongā, kur īrēt labāk dzīvokli, par skolām, ceļošanu, vienā vārdā sakot par visu ko, kas uz sirds. Vienmēr būs kāds kurš palīdzēs un atbildēs. Man pašai, kad meklēju firmas Joolz ratus jaunākai meitai (HK viņus nevar iegādāties) viena mamma iedeva sava drauga kontaktus, kurš bija oficiālais Joolz pārstāvis Āzijā. Caur viņu man izdevās visu nokārtot un nopirkt ratus, kādus es vēlējos. Tāpat esmu atradusi labas rekomendācijas par gidiem, ārstiem šajā lapā. 
Ticiet man nav tādu tēmu, par kurām HK moms nezina😂

Lapas, kurās meklēt dzīvokļus, mājas Honkongā. Par tām iepriekš esmu rakstijusi, meklējat blogā zem sadaļas “ Jautājumi un atbildes”

Ja vēlaties atrast citus latviešus un uzdod jautājumus (ne tikai man), tad facebook grupā varat atrast Latvians in Hong Kong. Šajā grupā atrodas lielākoties visi latvieši, kuri pašlaik atrodas Honkongā, tiek publicēta informācija par pasākumiem, kuri tiek plānoti tuvākā laikā Honkongā.

Noderīgas lapas, ja vēlaties iegādāties lietotas mēbeles, sadzīves priekšmetus: Swap it Hong Kong, buy and sell Hong Kong. Tāpat Asia Expat, šajā lapā parasti ārzemnieki izpārdod savas lietas. Sākot no sadzīves priekšmetiem un beidzot ar automašīnām. 
Es pati gan esmu pārdevusi, gan iegādājusies automašīnu 28car.com. Uzreiz brīdinu, lapa ir ķīniešu valodā, bet mēs ar vīru esam iemācijušies viņā orientēties, sludinājuma tekstu iekopējam un pārtulkojam ar google.translate vai ķīniešu draugu palīdzību.

Brīžos, kad nepieciešams taksometrs, vai kad aukle bērniem brauc pakaļ no pulciņiem, tad man ļoti noder aplikācija HK taxi. Aplikācijā ievadu, kur atrodos, vietu uz kuru dodos, norādu, ka runāju angliski un tad ziņojums tiek pāraidīts visiem tuvākajiem taksometriem. Parasti 5 min laikā kāds no taksistiem ir atsaucies, samaksas veidi vai nu skaidrā naudā pēc brauciena vai izmantojot aplikāciju ar bankas karti. Noder, tad kad skaidras naudas nav. Pīķa stundās vai tad, kad ļoti steidzaties ir iespējams norādīt, ka paaugstinat samaksu par ( 10, 20 vai vairāk dolāriem) un tad, kāds no taksometra vadītājiem ātrāk atsaucas. Ar šo aplikāciju var arī sekot līdzi, kur taksometrs atrodas, pa kuru tuneli, ceļu brauc. Parasti es sekoju, kad bērni tiek vesti no skolas vai pulciņiem mājās. 
Man īsti nepatīk un mazāk izmantoju, bet vīrs pārsvarā ar Uber pārvietojās un izmanto Uber aplikāciju.
Iepriekš jau esmu pieminējusi, bet atkārtošu vēlreiz, ar metro palīdzēs pārvietoties, mainīt līnijas, atrast pareizās izejas MTR Mobile aplikācija, tādi pati ir arī autobusiem.
Ēdienu pasūtīšanai Uber eats, picai- pizza hut vai pizza express, McDonalds utt. Ja esat atraduši savā iecienītākajā iepirkšanās centrā restorānu, tad visiem pārsvarā ir aplikācijas, kur katrā restorānā varat pasūtīt galdiņu. Tas ietaupīs daudz laika, jo nebūs jāgaida pa 40, 50 min pie restorāna durvīm. Mēs parasti, kad dodamies ārā no mājām, uzklikšķinam cik cilvēku būsim un tad, kad esam nonākuši galā, varam uzreiz doties ēst. Ar bērniem tas ir ļoti ērti. 
Pēc augļiem, dārzeņiem es dodos uz parastāko vietējo tirgu. Cenas parasti ir norādītas nevis pa kg, bet pa daudzumu. Piem. 4 āboli tik un tik dolāri. Pēc piena, gaļas, maizes, uz kādu no pārtikas veikaliem. Lai latviešu publikai būtu labāk saprotams- welcome, park’nshop pielīdzināms super netto tīklam, Marketplace- Rimi, Taste, Great, Olivers- Sky tīklam.
Ja sagribās mūsu saldumus, iedzert kefīru, apēst biezpienu tad iepērkos krievu veikalā- foodshop.hk
Ja notiek kaut kas ārkārtējs, pēkšņi kāds no bērniem ir slims vai es pati, tad pēc palīdzības dodos uz tuvāko slimnīcu, kur ir emergency pieņemšanas punkts. Rēķinaties, ka tas aizņems vismaz 3 stundas (ne gripas laikā), bet toties visas apskates, rengeni, zāles izmaksās 120 hk dolāri ( hk residents ar id karti!) Privātajā slimnīcā bez apdrošināšanas polises par katru izmeklējumu, zālēm vajadzēs maksāt atsevišķi. Un gaidīšanas laiks ir vienāds. Arī šeit serviss tiek nodrošināts izmantojot aplikāciju.

Ja vajag pārvest mēbeles, velosipēdus, jebko, kas lielāks par iepirkumu maisiņu noderēs gogovan aplikācija. Mēs pat GogoVan izmantojām pārvācoties.🚛 Ļoti vienkārši lietojama, ievadiet no kurienes, uz kurieni, kad jāved, ko jāved un cena tiek sarēķināta. Ja piekrītat, tad busiņš izvēlētajā vietā ierodas pakaļ.

Atrodoties Honkongā vienmēr paturiet prātā, ka vajag uzņemt daudz šķidrumu. Ja dzeramā ūdens pudele tukša un negribat pirkt ūdeni veikalā, tad noderēs aplikācija wetap drinking fountain finder. Tiks parādīti Jums tuvākās dzeršanas ūdens vietas. 


Tā kā HK ir ļoti grūti ar parkošanos, tad noderēs aplikācija, kas parāda brīvās vietas tiešsaites režīmā. 

Ir dienas, kad gaisa kvalitāte ir ļoti slikta Honkongā, tad pārbaudīt vai uzturēties ārā nav veselībai bīstami palīdzēs aplikācija HK AQHI. Tāpat laika apstākļiem ļoti laba aplikācija, ko es pati izmantoju ir My Observatory. Ja taifūns Honkongai tuvojas to arī aplikācija parādīs. 

Nu tā, īsumā viss, bez telefona Honkongā neiztikt!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...