Meklēt šajā emuārā

2014/02/04

Iepazīsimies!


Mani sauc  Evita un esmu trīs brīnišķīgu meitu, vecumā no 2,5-7 gadiem, mamma . Kāpēc es rakstu šo blogu? Kad mūsu ģimene pieņēma lēmumu pārcelties no Latvijas  uz Honkongu (HK), es mēģināju atrast informāciju, kāda latvieša pieredzi. Ar kādām problēmām nācās sastapties, kas jāņem vērā pārceļoties, par sadzīviskām lietām utt. Un teikšu godīgi neko prātīgu neatradu:(  Tālab varbūt kādam, kurs domā vai plāno pārcelties, mana pieredze noderēs.
Iesākumā pastāstīšu, kā mēs nonācām tik tālu. Jau kādu laiku mums abiem ar vīru bija velme kaut ko mainīt līdzšinējā dzīvē, bija iestājusies mazliet rutīna. Kāds droši vien teiks, no pārāk labas dzīves... varbūt, nestrīdos. Vīram izteiktais darba piedāvājums nāca laikā un mēs sākām kārtot formalitātes.  Šeit es visiem varu ieteikt stiprus nervus, jo jārēķinās, ka tas prasīs laiku, naudu un nervus, nervus, nervus. Sastādiju sarakstu ar darbiem, kas man jāsāk darīt. 
1. Mantu šķirošana, kuras ņemt līdzi, kuras atdod radiem, draugiem, labdarībai, ko mest ārā. Tik daudz kastes krāmējusi un pārkrāmējusi vēl nebiju nekad. Vislielākais pārbaudījums man bija bērnu rotaļlietas, kurš gan bērns grib šķirties no sava lācīša, bārbijām? Tas nekas, ka trīs vēl paliek:) Pieņēmām lēmumu, ka jāved mantas ar konteineru, jo vēlējos arī savu un trīs bērnu velosipedus nemt līdzi. Daži mēģināja "vest pie prāta", kur es HK domājot ar bērniem braukāt, bet es paliku pie sava un  labi vien ka tā.   
2. Mūsu divi mājdzīvnieki- bruņurupucis Rupuce un džeka rasela terjers Larū. Par Rupuci rūpes uzņēmās meiteņu draudzene, bet vislielākās sirdssāpes sagādāja mūsu suns. Sākām meklēt informāciju par dzīvnieku ievešanu un karantīnu. Izradas, lai ievestu kādu mājdzivnieku no Latvijas karantīna jāuzturās sākot no 120 dienām. Neticējām! Rakstijām uz šejienes dzīvnieku veterinārajam dienestam, stāstot, ka LV ir  ES dalibvalsts (jo citam ES dalibvalstim, piemeram, Irijai, Austrijai, Spanijia, Francijai, Belgijai utt. karantina nav vajadziga vai ir vajadziga, bet isaku periodu) un varbūt uz mums šī norma neattiecās, bet mums atbildēja, ka LV ir to valstu  sarakstā (visas citas valstis, kas nav Grupa I vai II)  uz kuru šī norma attiecas un punkts. Ilgi domājām, ko darīt, bet sapratām, ka sunim tās būs mocības tik ilgi uzturēties būrī svešā vietā, bez savējiem. Par laimi mani vecāki uzņēmās rūpes un tagad šeit dzīvojot saprotu, ka te nav pat īsti kur staigāt ar suni, un suns, kurš pieradis brīvi skraidīt pa pagalmu, te justos slikti.  
3. Jaunas mājvietas meklēšana. Pētot HK karti sapratu tik daudz, ka HK iedalās trīs apgabalos HK Island, Kowloon un New Territories. Kas kur atrodās, kā tur izskatās - nav ne jausmas. Jau internetā meklējot informāciju par dzīvokļiem sapratu, ka tā līdzināsies neiespējamai misijai, tāpēc nolemju uz pāris dienām atbraukt, lai saprastu kā šeit ir un pie reizes satikties ar mākleriem, lai apskatītu pāris dzīvokļus.  



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...