Meklēt šajā emuārā

2014/02/21

Par lidojošiem pūķiem, skaitli 4, lauvu dejām un sarkanajām aploksnēm!

Īpatnība ar ko es šeit sastapos bija skaitlis 4. No sākuma domāju, ka esmu kaut ko sajaukusi. Aiz trešās kāpņutelpas seko nr.5, liftā nav pogas ar 4, 13 un 14 skaitli. Izrādās ķīniešu kultūrā 4 ir nelaimīgs skaitlis, jo skaitļa izruna ir līdzīga vārdam nāve.  Otra lieta par sarkanajām aploksnēm, par tām es sāku interesēties neilgi pirms ķīniešu Jaunā gada, kad vīrs sāka viņas pirkt un mainīt naudu, lai uzdāvinātu saviem darbiniekiem. Izrādās viņas tiek dāvinātas, izrādot cieņu pret konkrētu cilvēku. Divas nedēļas ir tas laiks, kad viņas tiek dāvinātas. Es piemēram izdaliju visiem teritorijas apsardzes darbiniekiem un autobusu šoferiem ar kuriem es ikdienā pārvietojos. Naudas summa ir atkarīga no tā cik paši varat atļauties, bet nedrīkst likt naudas monētas, jābūt naudas zīmēm ( summa nevar veidot 40$) un vēlams jaunām, nelietotām. Aploksnes krāsa ir sarkana- tā simbolizē laimi, baltas aploksnes tiek pasniegtas uz bērēm. Dodod aploksni tā jādod ar abām rokām, bērni nepasniedz nevienam aploksni, bet bērniem gan tās tiek dāvinātas, lai ir laime un pārticība. Mēs savām trim meitām arī pasniedzām šādas aploksnes. Lauvu dejas jaungada laikā var redzēt diezgan bieži, lielveikalos, pasākumos vai kā mūsu gadijumā tās tika noarganizētas māju iedzīvotājiem. Ķīnieši tic, ka tas atnesīs laimi un veiksmi biznesā. Interesanti bija vērot klātienē skanot skaļam bungu troksnim, lai gan mazākai meitai bija mazliet bail un no skaļā trokšņa spieda ciet ausis. Visdīvainākā lieta, kas man liek ikreiz pasmaidīt ir ēkas ar caurumu vidū. Vai celtnieki būtu aizmirsuši aizmūrēt? Nē, tas ir saistīts ar pūķiem (lai pūķis varētu izlidot cauri:) ) un Fen Šui. Var jau teikt, priekš kam piebāzt galvu ar svešu kultūru, ievērot svešas tradīcijas. Bet ziniet, ja esmu izvēlējusies šeit dzīvot man tas liekas pašsaprotami bez savām tradīcijām un svētkiem pieņemt un svinēt vietējos. Ar to es savu latvietību nezaudēšu, bet tikai bagātināšu un paplašināšu savu redzesloku: Tās jau ir tikai dažas lietas, ko esmu uzskaitijusi. Vēsture ir ļoti sena un tradīcijas kā Jūs redzat tiek ievērotas un godinātas vēl šobrīd. 







1 komentārs:

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...