Meklēt šajā emuārā

2014/03/08

Kur šeit ir tuvākā slimnīca?

Tie, kuriem ir bērni, zina, ka agri vai vēlu nāksies saskarties ar ārstiem, aptiekām, medicīnas sistēmu kopumā. Pirmā, kura meklēja palīdzību HK, biju es pati.:) Pēc divu nedēļu nodzīvošanas man aizkrita ausis, tik stipri un nepatīkami, ka vienu vakaru neizturēju un devos uz tuvāko emergency pieņemšanas vietu. Visās slimnīcās nav diennakts uzņemšanas, tapēc pirms dodaties noskaidrojat, vai neaizbrauksiet veltīgi. Slimnīcu mums ieteica un tā bija valsts, nevis privātā. Aizbraucu, ieejam milzīga uzgaidāmā zāle, priekšā plakāts ar uzrakstu, ja vēlaties saņemt palīdzību jāgaida rindā no 8-9h (nakts un gripas laiks). Ziniet, neticēju, gāju vien tālāk pie lodziņa un mēģināju tikt pie ārsta. Tur laipni man norādija uz rindu un teica, ja vēlos varu gaidīt, bet viņi man var ieteikt privāto slimnīcu, kur rindās būs mazākas. Paskatoties, ar ko man kopā būs jāsēž un jāgaida ( viens kratās drudzī, otrs ar pēdējo pakāpi klepo, trešais ar izsitumiem utt.) man vairs nemaz tik slikti nebija un manas ausu problēmas nelikās tik briesmīgas. Vīrs uzstāja, ka man jāparādās ārstam un tā mēs devāmies uz privātklīniku. Tur sagaidīja tāds pats plakāts, tikai uzgaidāmais laiks bija no 4-6h. Ta kā arī tur es nebiju gatava sēdēt un gaidīt es pierakstījos nākamajā dienā ( sestd.) pie lora. 5 min.laikā man tika uzstādīta diagnoze, pie lodziņa ārsts farmaceitam bija nosūtijis zāles, kādas man jālieto un cik ilgi. Nekādas pašdarbības, ja trīs dienas, tad arī trīs tabletes tiks izsniegtas. Pie nākamā lodziņa rēķins apmaksai. Ārsti nav lēti, bet arī Latvijā (nosacīto) bezmaksas medicīnu izmantoju ļoti, ļoti reti. Pēc četrām dienām manas ausis atkrita vaļā:) Aptiekas, kur varētu kā pie mums nopirkt zāles īsti nav. Ir tādas kā Drogas ( Watson) kur var nopirkt klepus sīrupu, nurofēnu, plāksterus, bet antibiotikas vai kādas citas zāles jādodas pie ārsta, kur pēc diagnozes uzstādīšanas noteiktam laikam tās tiek izsniegtas. Ir viņu vietējās aptiekas, kur pēc īpatnējas smakas var zināt, ka esat pareizi atnācis, bet tur varbūtība, ka kāds sapratīs angliski ir diezgan maza un būs vien jāmeklē tradicionālie ārstēšanas veidi. Otra reize bija, kad bērni gulēja ar augstu t., tur arī ārsts ( bez visām asinsanalīzēm) uzstādija diagnozi gripa. Iedeva trīs pudelītes ar zālēm un aizsūtija uz mājām. Vienīgais, kas man sarūgtina šeit, ka nav iespējams vizīti sarunāt uz mājām. Vienalga cik augsta t vai kas cits jābrauc uz slimnīcu pie ārsta, bet pie 7 milj. pilsētā, tas jāpieņem, ka izskraidīt uz mājām ārstiem nav iespējams. Kopumā zinu, ka es un mani bērni ir drošās rokās, ka nekā viena no labākajām medicīnas sistēmām pasaulē!



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...