Meklēt šajā emuārā

2018/04/21

Pārdomas par emigrāciju🛫

Nesen vienā no facebook grupām ( kura dalībniece arī esmu es) tika publicēts raksts par savu aizbraukšanu, sapņu piepildīšanu, cik grūti ir uzsākt un atrast savu vietu svešā zemē utt. Raksta autore pēc tam uzdeva jautājumu, lai pakomentē, kur cilvēki paši atrodas, ko dara, viegli vai grūti bija iedzīvoties un vai grasās Latvijā atgriezties. Palasot komentārus ( un arī pakomentējot pašai) lielāko daļu aizbraucēju es iedalītu divās grupās: ekonomiskie emigranti ( vairums UK vai kādā no citām EU valstīm) un “latvju zeltenes”, kuras apprecējušās ar ārvalstniekiem. Kādu, kurš aizbraucis, lai attīstītu karjeru vai izveidotu savu biznesu ārvalstīs - tādus komentārus es neatradu. Noteikti ka tādi ir, bet negrib lieki sevi afišēt. Tātad, šoreiz ne par to, kādēļ mēs esam aizbraukuši, bet par jautājumu vai pietrūkst Latvija un vai tuvākā nākotnē šie cilvēki domā atgriezties. Es biju to cilvēku sarakstā kura arī skaidri un gaiši uzrakstija, ka NĒ, mūsu ģimene atpakaļ neatgriezīsies. Un ne jau tamdēļ, ka man nepietrūkst ģimenes, vai es negribu iet ogot, sēņot, staigāt gar jūras krastu, elpot svaigo gaisu, ēst dārzeņus, augļus audzētus Latvijā utt. Bet esmu reāliste, es neesmu viena, mums ir četri bērni, kuri nevar atgriezties Latvijas valsts skolās ( jo latviešu valodas prasmes ir zemas un es to nekad arī ar vīru nepieļautu, jo izglītības līmenis vidusskolās ir 0) un arī vīram ( darbu viņš noteikti jebkurā Latvijas lielākā uzņēmumā atradīs bez problēmām), bet tie mērogi ko viņš sasniedzis šeit Āzijā neviens LV uzņēmums viņam nešķiet vairs piemērots un nevar nodrošināt to ienākumu līmeni, ko viņš šeit sasniedzis. Un ja godīgi, dzīvojot Āzijas metropolē, ar visām tās izrietošiem izaicinājumiem, aizraujošiem ceļojumiem, labākajiem draugiem ( no visas pasaules) es nevaru vairs savu dzīvi iedomāties Latvijā. Jā draugiem, ar kuriem ir interesanti, jo katrs dzīvojis vēl citās valstīs un tā bagāža kas katram ir, ir neatsverama, ko es iegūstu pieredzes apmaiņas veidā no viņa katra. Tā pieredze jau tagad dzīvojot šeit ir neatsverama. Es nesapratu tikai vienu ( lasot n-tos komentārus), katrs otrais klāstija, cik ļoti ilgojās pēc dzimtenes, cilvēkiem, dabas, un, ka ļoti grib atpakaļ, bet dažādu iemeslu dēļ tomēr nebrauks ( vairums minēja ārzemēs tomēr labklājības līmenis augstāks😂, cilvēki ar dzīvi apmietinātāki utt). Es īsti nesaprotu, ko jūs čīkstat, ja tik ļoti gribās atpakaļ? Uz priekšu, Latvijā nav karš, kur cilvēki glābjot savas dzīvības aizbēg uz citu valsti, salīdzinot ar citām EU valstīm, nav jābaidās, ka bēgļi uzbruks vai izvaros, nav teroraktu. Es varētu sarakstu turpināt un turpināt. Jā, vidējais algas līmenis ir zem minimuma salīdzinot ar citām EU valstīm, jā Latvijā ir korupcija, jā, man smiekli vienmēr nāk redzot kārtējo De facto raidījumu, kur atkal tiek stāstīts par mahināciju shēmām, lai izkrāptu valsts naudu. Bet mīļie, tas viss ir pieciešams, ja jums ir tādas ilgas pēc dzimtenes. Ja man jāsalīdzina ar HK, tad šeit nav nekādas soc.sistēmas, mēs varam diskutēt par Latvijas, bet tur vismaz ir pabalsti, bezdarbnieku pabalsts, pensija utt. Šeit nekā tāda nav un ziniet cik šeit ir maternitātes atvaļinājums 3 mēn.un jāatgriežāds darbā. Un nevienam neinteresē ir kur atstāt bērnu, nav, darbu ja vēlies saglabāt jābūt atpakaļ. Vīram paternitātes atvaļinājums bija 3 dienas!Nepārprotiet mani, es esmu un vienmēr bijusi Latvijas patriote, nekad šeit dzīvojot vai runājot ar kādu ārzemnieku es neesmu noniecinājusi Latvijas valsti, vienmēr skolas pasākumos pirmā esmu bijusi, kas prezentē un stāsta par valsti, valodu, kultūru. Savos četros bērnos audzinu lepnumu par to, ka viņas ir latvietes, mācu tradīcijas, lai viņas atrodoties jebkurā pasaules valstī ar lepnumu audzinātu un nodotu vēlāk saviem bērniem. Un es priecātos, ja viņas kādreiz ar savu pasaules pieredzi, izglītību atgriestos un strādātu Latvijā, jo tikai atgriežoties jaunajai paaudzei Latvijā varētu notikt izmaiņas. Un aizbraucēji nav jāuztver kā valsts ienaidnieki, bet jāsaprot, ka dzīvojot 21gs mēs visi esam pasaules pilsoņi! 




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...