Meklēt šajā emuārā

2016/11/04

Atvērt kontu " augsta riska" valsts pilsonim

Pagaidām vēl neesmu pārgājusi citā pilsonībā, joprojām esmu LR valsts pilsone. Kā norādīts virsrakstā (un Jūs neesat pārlasījušies), šeit mēs esam to valstu sarakstā, kas skaitās "augsta riska" valsts. Diemžēl. Līdzās tādām uzlecošām valstīm kā Eritreja, Zimbabve, Madagaskara, Venecuela utt. Šeit, protams, atsevišķs paldies visiem tiem valstsvīriem, uzņēmējiem, kuri ar savu darbību radījuši šādu mūsu valsts reputāciju. Noteikti, ka ne bez iemesla LV atrodas šādā sarakstā. 

Ta kā esmu sākusi strādāt un darba devējs algu man izmaksā čeku veidā, tad vienīgais veids kā saņemt naudu, ir atvērt kontu HK bankā. Iepriekš uzzinot un sagatavojot kaudzi ar papīriem (adreses pierādījumu (rēķinu par pēdējiem 3 mēn.), rēķinu Latvijā par pēdējiem 3 mēn., pasi, HK identitātes karti)), es devos uz tuvāko banku. Ieejot kabinetā un uzrādot pasi, iestājās neomolīgs klusums un bankas darbiniece ar rūpju pilnu seju nemitīgi klikšķinot pa datora klaviatūru mēģināja kaut ko atrast. Kā vēlāk uzzināju, valsti vārdā Latvija. Kad pēc 20min. meklēšanas viņa beidzot atrada, tad uzrakstot uz papīra lapas man vēlreiz parādīja un pārprasīja, vai tās valsts pilsone es esmu. Ziniet pārņēma dusmas, paņēmu pasi, atšķīru pirmo lapu un liku izlasīt. 

Pēc tam vajadzēja aizpildīt anketu ar jautājumiem, kāpēc es gribu atvērt kontu, vai tas pirmais konts man ir Honkongā, cik man ir ieņēmumi mēnesī, cik ilgi strādāju, vai ir vēl kāda pilsonība utt.
Kad atbildēju, vienīgais iemesls, kāpēc es te atrodos un atbildu uz viņas jautājumiem ir, ka vēlos saņemt savu algu un to varu izdarīt atverot kontu bankā, darbiniece saprotoši māja ar galvu un teica, ka aizies nokopēt manus dokumentus. Aizgāja un pazuda uz vēl vismaz 20 min. Kad atgriezās, sapratu, ka viņa bija runājusi ar bankas menedžeri, vai man drīkst no "tādas valsts" atvērt kontu. Lieki piebilst, ka mans darba devējs ir Honkongas "valsts" iestāde😊

Pavadot bankā nepilnas divas stundas un sajūtoties kā noziedzniecei, jo man ir Latvijas pase, konts man tomēr tika atvērts. Tā nav pirmā reize, kad saskaros ar diskriminējošu attieksmi saistībā ar valsti, kuras pilsone es esmu, nemaz nerunājot par to, ka neviens nezina, kur tāda valsts atrodas un ka vienīgā asociācija ir ar Latvijai austrumos esošo valsti.... 


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...