Meklēt šajā emuārā

2014/10/26

Kung Hei Fat Choy! ( Laimīgu Jauno gadu!)

 

Honkongā tiek svinēti gan Rietumu svētki (kas ir iedibinati 150 gadus Honkongai atrodoties britu pakļlautībā), gan arī vietējie ķīniešu. Tādejādi šeit sagaida gan Jauno gadu (31.decembrī), gan arī Ķīniešu Jauno gadu jeb Pavasara festivālu.

31. decembrī šeit lielas svinības nenotiek, vienīgi Viktorijas līcī noris iespaidīga uguņošana. Man bija kurioza situācija -pirku torti Jaunā gada sagaidīšanas priekšvakarā un pārdevējsprotams, bija ļoti ziņkārīgs – jautā, kas man par svinībām. Vai dzimšanas diena? Es tā dīvaini paskatijos un atbildēju, ka ir taču 31. decembris, Vecā gada pēdējā diena. Viņš tikpat dīvaini paskatijās uz mani un teica: " jā, un tad" ? Un tā arī lielākai daļa ķīniešu to uztver kā parastu dienu.

Ķīniešu jaunais gada jeb Pavasara festivāls šeit ir lielākās svinības. Sākamēness kalendāra 12. mēneša 23.dienā. Festivāls ilgst aptuveni 23 dienas un beidzajaunā mēness kalendāra 15.dienā.

Ko parasti dara pirms un ķīniešu jaunajā gadā? Cilvēki tīra māju, dekorē to ar sarkanām laternām. Svētku priekšvakarā tiek šauts salūts, tādejādi aizbaidot neveiksmes un atsaucot laimi un veiksmi. Šo laiku pavada kopā ar ģimeni un apciemojot pārējos ģimenes locekļus. Tiek dalītas sarkanās aploksnes – „lai see”. Izrādās tās tiek dāvinātas, izrādot cieņu konkrētam cilvēkam. Divas nedēļas pēc ķīniešu jaunā gada ir tas laiks, kad tās tiek dāvinātas.





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Kaira, Ēģipte

  Kādēļ Kaira un nevis kāds kūrorts Ēģiptē? Tādēļ, ka neesam ( esmu to jau teikusi) "baseinu ģimene". Varam 1-2 dienas augstākais ...